רעיונות בונים ללימוד חיבור וחיסור לילדכם

רעיונות בונים ללימוד חיבור וחיסור לילדכם

מטרת מאמר זה היא להעביר כמה רעיונות כדי לעזור עם לימוד של חיבור מתמטי.

 

שילוב קבוצות של עצמים פיזיים: עבור תלמידים רבים, זהו הניסיון הבסיסי ביותר שלהם לחיבור. תהליך זה כרוך בדרך כלל באיסוף שתי קבוצות של אובייקטים, ולאחר מכן לספור כמה אובייקטים יש בסך הכל. (לדוגמה, על ידי בניית שני מגדלים של קוביות, ולאחר מכן לספור כל בלוק.) עבור רבים, שיטה זו יכולה להיות מסובכת מדי, במיוחד עבור אותם תלמידים המציגים הפרעת קשב וריכוז. אם הילד לא יכול להשים את תשומת לבו למשך כל זמן הפעילות, בלוקים יונחו בבלאגן ולא באופן מסודר, המגדלים יכילו בסופו של דבר בלוקים נוספים,מספר הבלוקים יתערבב, ובסוף, נגיע אל התשובה הלא נכונה. אורך התהליך פירושו שאם הילד שלך לא ישלוט בקונספט במהירות, סביר להניח שהוא לא יתקדם בכלל. בנוסף, קשה להאריך את התהליך הזה לחישוב שניתן לגשת אליו מבחינה מנטלית: למשל, לנסות לדמיין שני סטים גדולים של חפצים בראש שלך, ואז לספור את כולם. , אפילו למבוגרים. זה כמעט בלתי אפשרי.

 

ציורים פשוטים: שרבוטים הם חלופה שימושית יותר לתהליך המתואר לעיל. רשום את בעיית החיבור על גיליון נייר, ובסמוך למספר הראשון, צייר את מספר התגים המתאים (למשל, עבור המספר 4, צייר 4 תגים). בקש מתלמידך לחזות את מספר הפעמים שתצטרך לצייר באמצעות המספר השני בבעיה. , כשהם מגיעים לתשובה הנכונה. תבקש מהם לצייר את התגים בעצמם. כדי לסיים את העניין, שאל. כמה תגיות הם ציירו. שיטה זו היא דרך הרבה יותר קלה להביא יחד 2 קבוצות, סביר פחות לשגיאה מכנית, והוא מתאים יותר לתלמידים בלי יכולת ריכוז. זה גם מעודד את הילד לקשר בין מה הסכום הכתוב בעצם אומר, ומדוע הם מציירים מספר מסוים של תגים.

 

סומך על: זוהי טכניקה המבוססת על היכולת של התלמיד שלך לומר שמות מספרים. כשהילד שלך הגיע לשלב שבו הם יודעים לספור עד חמש, להתחיל לשאול אותם שאלות כמו, "איזה מספר הוא 1 יותר מ…" (למשל. מה קורה אחרי 2 כשאנו סופרים?) למעשה זה שווה ערך לענות על בעיית חיבור מסוג 2 + 1, אך מסייע לחבר את הרעיונות של ספירה ותוספת, שהיא רבת עוצמה. טכניקה זו מעניקה לתלמיד שלך מוכנות להשתמש בריבועי מספר ונותן להם את הביטחון לענות על בעיות בחשיבה. השיטה יכולה גם להיות קשה יותר, על ידי שאלה, "איזה מספר הוא 2 יותר מ…" כאשר ילדך יכול בביטחון להגיב לבעיות כאלה בקול רם, להראות להם את השאלה כתובה, ולהסביר כי זה בדיוק כמו הבעיה שעשית קודם. זה יעזור לילד לראות בנוסף ולספור כקשור במהותה, ושהבעיה החדשה הזאת היא למעשה משהו שהם פגשו בעבר.

 

משחק משחקי לוח: פעילות זו יכולה להיות גם חוויית למידה מתמטית, כמו גם בילוי נעים. משחקים הדורשים ממונה להיות מועבר סביב לוח מעודד ילדים לספור גם. אם ללוח יש מספרים עליו, הילד יכול לראות שהפעולה דומה לספירת מספרים בקול רם, או באמצעות שורת מספר. נקודה חשובה היא למשוך תשומת לב ליחסים בין שימוש במשחקי לוח ובין חיבור..

 

למידת עובדות על מספרים: בדרך כלל, אנו מסתמכים על עובדות מספר שנלמדו בעל פה כדי לעזור לנו לענות על בעיות חיבור. בקיצור, אנחנו לא צריכים להבין את התשובה ל -7 ו -10, אנחנו פשוט זוכרים את זה. יכולת לזכור עובדות חיבור מאפשרת לנו להתמודד עם משימות מתמטיות פשוטות בביטחון. לשפר את הידע של התלמיד שלך על חיבור מספרים ידועים על ידי שירה שירים שמספרים סיפורים על מספר. לקחת חלק במשחק של זוגות תואמים עם התלמיד, שהנקודה של המשחק היא לזהות את המיקום של השאלה (למשל, 7 + 8) ואת התשובה המתאימה מתוך קבוצה של קלפים כולם עם הפנים כלפי מטה. צור ערכה של כרטיסיות עם עובדות בחיבור פשוט שנכתבו עליהן, הסתכלו על הקלפים אחד בכל פעם, ובקשו מהתלמיד את התשובה, עודד את התלמידים כאשר הם נותנים את התשובה הנכונה. כאשר הם בטוחים, הרחיבו את מספר העובדות. משחקים ימנעו מהילד שלך לחשוב שחיבור מספרים הוא עניין משעמם וזה יבנה ביטחון בילד.

 

גליונות עבודה בנושא חיבור: התרגול חשוב מאוד– ואת הסגנון הנכון של תרגול גם נותן יותר ביטחון. על-ידי שימוש בגליונות עבודה פשוטים, המיועדים ליכולת הלמידה ולטווח תשומת הלב של התלמיד, אתה מסוגל לשפר באופן משמעותי את יכולת הילד שלך בנוסף, הן בעל פה והן בכתב. יש הרבה אתרי אינטרנט המציעים גליונות עבודה חינם שמסייעים בהוראה של חיבור, אבל זה כן משנה אילו גליונות עבודה אתה משתמש בהם. ודא שגליונות העבודה מכוונים לרמה הנכונה, שאינם קשים מדי ולא קלים מדי, והם בעלי האורך הנכון לשמירה על ההתעניינות של התלמיד. אתה צריך לנסות להציג שאלות שמעודדות את הזיכרון שלהם במספר עובדות, יחד עם פיזור סכומים הכרוכים בחישוב מסוים. במקרים שבהם התלמיד מצליח, השתמש בהזדמנות לתת להם הרבה שבח; כאשר הם טועים, לא להראות מתוסכל, אבל בקצרה להסביר את הטעות שלהם. שימוש בהוספת גליונות עבודה באופן שנחשב יכול באמת להגביר את יכולתו של התלמיד.